Tänkvärt

You never know how strong you are until strong is the only option

söndag 22 februari 2015


Vad hände! Ena dagen barmark för att några timmar senare bytas ut mot 1 dm tung blöt snö! Ja ja det var väl väntat iof, men det är alltid lika trist när man sakta börjar längta efter vårvärmen. Såg att kusinen börjat med lite förodling av tomater, hm kanske dags å börja med det nu och det om något ger lite vårkänsla.
 
Här hemma fortsätter vi så sakta att inreda hemmet, en taklampa till vårat sovrum är nu på plats...den fanns en innan men av modell tråkigare.
På tur står nu nya lampor till Melina och Cecilia.
 

 
I fredags hade vi engelsk dag i skolan i årskurserna 4-6. Vi i våran klass, 4:an, gick in för det och alla hade klätt sig i så nära skoluniform som vi kunde med vad vi hade hemma. Självklart pratade vi bara engelska (så gott som), och på eftermiddagen bakade vi scones och till detta drack vi te. Jag hade tack och lov inga slöjdlektioner denna dagen utan var istället med lite på en geografilektion och såklart sista timmen då vi bara hade mysstund.
Jag fick även ett ryck och bjöd kollegorna på engelsk konfekt och Werthers original i fikarummet, ingen sa något om det men jag tror det uppskattades eftersom det tog slut.
 
Bra avslutning på veckan!
Nu siktar vi mot en ny.
 
Puss och Kram
/Susanne
 

1 kommentar:

  1. Snygg lampa!
    Jag budade på en lampa från 60 talet på tradera idag, men då den gick över 900kr så gav jag upp - och tiden gick också ut. Bara att leta upp något annat till rummet som står på förvandlingslistan. Jepp fullt ös den här veckan, vet i 17 hur jag ska lösa det med jobb och hantverkare. Men det kanske hantverkarna löser lika bra som den här veckan som gått - med sin frånvaro, grrrr! Kram

    SvaraRadera