Tänkvärt

You never know how strong you are until strong is the only option

söndag 10 maj 2015

Ingen brasa

Tja det där med majbrasa blev ju en flopp! Vi åkte dit och var utrustade med paraply och till viss del regnkläder. Ryttarspelen kom igång och våren och vintern stred mot varandra medans vi som åskådare gjorde vad vi kunde för att hålla oss varma vilket inte var lätt. När så våren erkänts som segrare så skulle då majbrasan tändas (30 min sent i schemat) så händer det ingenting!!!
 
 
 Folk börjar ge upp och gå där ifrån, ingen vet vad som händer å till slut så ger även vi upp och lämnar Eksjö med en något missnöjd Melina, Men på vägen hem skymtade vi en brasa och det räckte visst för att lilla damen skulle tycka det var, inte bra, men iaf okey.
Men av vädret att döma så hämnades vintern för dagen efter var trädgården täckt av snö igen och Aklejan som jag skulle plantera ut vi vackert stå kvar på altanen.
 
 
 
Men snart så ska hon nog få stoltsera i trädgården. Var i Linköping o helgen hos goda vänner och jag gjorde även en kort stopp hos min kusin och hennes blomsterprakt slår min trädgård med hästlängder!  
 
Några bilder från det besöket får avsluta detta inlägg.
 
 

 
Puss och Kram
/Susanne
 
 
 
 
 
 

1 kommentar:

  1. Fin färg på Aklejan!
    Du vet ju adressen för att posta några fröer till hösten! =)
    Kram

    SvaraRadera