Tänkvärt

You never know how strong you are until strong is the only option

tisdag 9 augusti 2016

Hade hellre jobbat

Så då sitter jag här igen, det var tungt idag att åka iväg. Det här med cancern känns fortfarande så overkligt och utåt sett ser jag ju ut att må bra så när jag ser mig själv i spegeln är det t.om så jag förvånas över hur det faktiskt står till. Men vist backar jag tillbaka ett halvår så såg det ju väldigt mycket mer annorlunda ut. Men spegelbilden visar två verkligheter, med kläderna på ser jag hyfsat frisk ut...men utan kläder ser jag alla spår av vad kroppen fått gå (och går igenom) ärren vittnar om tuffa tag. Så jag hade hellre jobbat än gått igenom detta!

På onkologen sitter denna härliga väv, svårt att ge en rättvis bild av den här men den ger mig en varm känsla så idag fick det bli ett foto på den så jag kan dela den med er.


Igår var vi ju i Ödeshög hos goda vänner. Det blåste en hel del men vi tog oss ner till badplatsen, mest för att det var skönt med en promenad, men vår Melina drog på sig baddräkten och slängde sig i vattnet! Inte så varmt som på Öland men det verkade inte bekomma henne nämnvärt. 
Sen gick vi tillbaka till stugan och åt god middag! Så stort tack till Antje och Mark Sellenthin och alla barn för en trevlig dag. Nu börjar det bli dags för lunch.

Puss och kram 
/Susanne


1 kommentar:

  1. Oj, vilken lång väv och så fin - varma toner.
    Modiga Melina som badar både här och där, trots att det inte alla gånger är vad vi andra kallar för badväder. Kram

    SvaraRadera