Tänkvärt

You never know how strong you are until strong is the only option

lördag 3 december 2016

Studien...jag kom med!

Då har jag varit i Linköping och pratat med en läkare där, en mycket trevlig sådan. Efter lite kort sammanfattning av läget så var det klart att jag skulle få ingå i studien, fick uppfattningen att det mest var upp till mig. Just nu kan jag säga att jag vill inget hellre än komma igång, känns som cancern har fritt spelrum där inne och växer precis som den vill. Jag har ont och spyr av värken, så nu har det blivit morfintabletter igen och de hjälper men de påverkar även mitt illamående negativt". Har inte så mycket till aptit så nu gäller det att äta fast man inte är sugen och det vet nog många hur inspirerande det är.
Men men det rullar väl på så fort det går, har gjort EKG och ultraljud av hjärtat samt skiktröntgen, så nu är det bara svar på röntgen som ska nå Linköping så får jag en tid efter det.
Så vad innebär studien då? Jo den är indelad i olika faser, först läkarbesök som tar reda på om jag är lämplig för studien eller ej. Sen fas två...den jag står inför nu. Jag ska få två olika preparat: ramucirumab och paklitaxel, behandlingen tas i cykler som pågår ca 28 dagar under dessa dagar får jag behandling dag 1, 8 och 15 sen blir det två veckors paus. Infusion sker under 60 min och detta gör jag i Linköping

Mitt ärende rullar ju på men mammas känns som att det står still, hon har ännu inte fått någon operationstid vilket är frustrerande, men det var många som skulle opereras före henne så det vet vi iaf. 

Igår (torsdag) snöade det så nu ligger det ett skört lager av "ljus" (vet ju att det kan töa bort när

som helst) på marken vilket behövdes, det är ju så mörkt annars. Så om vi tar oss till julmarknaden i Eksjö imorgon kan det bli riktigt fint! Men vi ska även gratta Dannie som fyller 45 på söndag så vi får se vad vi hinner med, kanske tar en sväng på förmiddagen till Eksjö, Louize ska ju ändå till Carlos.

Dessa tulpaner fick jag av vår administratör på skolan, det blev en fin förgklick i min kämpiga vardag , tack snälla Eva! 

Detta i lägg påbörjade jag i lördags så ET blirlite hoppigt mellan händelserna men jag tror ni hänger med. Igårkväll hade jag magknip i 3 timmar, insåg då att det här med morfin ger förstoppad mage vilket jag hade glömt, så nu är det lite laxerande pulver som gäller också vilket smakar blä så jag blandar det med nyponsoppa. 
Nu är det färdigskrivet för denna gången.ta hand om varandra!
Puss och kram
/Susanne

2 kommentarer:

  1. Ååå tulpaner - man kan ju inte bli annat än glad när man ser dem. Höra krispet ifrån dem då man sätter dem i vas. Sen ger de ju en känsla av vår! Kan behövas en påminnelse om den tiden nu när det är som mörkast ute.
    Stackare magknip i tre timmar... du får äta och dricka och röra på dig mycket så att magen håller sig igång. Hoppas ni hade en fin dag på julmarknaden. Aaa 4e december jag kände på mig att det var födelsedag idag, men kunde inte komma på vem, men då var magkänslan rätt i alla fall.
    Nu hoppas vi att behandlingarna kommer igång för er båda. (Hörde att J svarade bra på sin) Kramen

    SvaraRadera
  2. Hej Susanne !!! Sköt om dig !! Jag tänker på dig och önskar dig att du slutar må illa, för det första. Och sedan helst att det äntligen går uppåt igen !
    God natt !

    Antje

    SvaraRadera