Tänkvärt

You never know how strong you are until strong is the only option

tisdag 3 maj 2016

Bra besked!

Efter mitt förra inlägg har det hänt en del. Genomförde magnetröntgen och sen var det bara att invänta läkarbesöket för svar. Dagen för detta kom ganska snabbt tack och lov med goda besked! Det sitter inte någon metastas vid nackkotan ej heller i övriga skelettet eller i hjärnan och tumören i ögat är borta!!! Snacka om vändning, från att vara inställd på operation och strålning till sjukgymnastik och medicin. Sitter just nu på i onkologmottagningen då ny kur med cellgifter påbörjas idag. Nackkotan är fortfarande ihoptryckt men den trycker ej mot ryggmärgen men mot nerver, därav sjukgymnastik. Metastaserna  i levern är ju kvar så nya kuren syftar såklart till att fortsätta hålla dem under kontroll, så 2 månader till.


Jag har börjat virka grytlappar...testade, en för mig, ny metod nämligen att tova. Det funkade bra tycker jag och ger snabbt resultat vilket är perfekt. Det enda kruxet är väl att fingrarna inte riktigt vill vara med men men det verkar inte påverka resultatet. De gröna är av mer traditionell karaktär med bomullsgarn, de ovan är med ull.


Nej nu kommer nog sjukgymnasten strax så jag rapporterar vidare en annan dag.

Puss och kram
/ Susanne 



1 kommentar:

  1. Det där glada beskedet på telefon förra veckan, den vågen surfar jag på än! Sen fick jag ju en ny våg att surfa på igår då det låg fina grytlappar i brevlådan, Tack snälla! Nu ska jag damma av racern och köra en premiärtur, för nu är förkylningen borta och jag måste komma igång med utmaningen jag anmälde mig till. Ha en fin kväll! Kram

    SvaraRadera