Tänkvärt

You never know how strong you are until strong is the only option

måndag 16 september 2013

Känner mig lite lättare..

Nu har jag med hjälp av min far avslutat våra åtaganden i Ulvstorp. Lovade ju i samband med försäljningen att fixa med mark och takstegarna som vi fått underkända av sotdistriktet. Nu är befintlig takstege förankrad i takkonstruktionen och den väggfasta är borttagen och ersatt av en markstege med glidskydd. Hoppas innerligt att detta godkänns, har inte hört något annat under dagen så det känns ju lovande. När detta var gjort kände jag mig faktiskt lite lättad, lite som ett avslutat kapitel. Det är ju mest jobbigt att åka till sitt gamla hem och se att det inte är som man själv vill ha det, nu slipper jag väl det antar jag. Tyvärr träffade jag ingen av grannarna, de hade fullt upp på annat håll tror jag.
 
 

Missan är fortfarande borta, någon hade ev. sett henne nere vid järnvägsmuseet, var där och ropade en morgon men nej då ingen kisse kom. Nu börjar det ju bli kallt om nätterna så jag hoppas hon hittar skydd någonstans, men allra helst får hon ju komma hem förstås!
 
Nu är det verkligen höst ute! Om jag skulle ta och göra lite lingonsylt, har ju inte gjort något med förra årets skörd. De ligger i frysen och bara väntar. Igår gjorde jag inlagd gurka, av pappa som de odlat fram i växthuset...den var på nästan 1,3 kg så nu väntar jag med spänning på resultatet.
 
 
Då mina vänner ska jag se vad som behövs till lingonsylten, fortsättning förljer!
 
Puss och Kram
Susanne
 
 
 
 

1 kommentar:

  1. Skönt att avsluta saker.
    Till lingonen behöver du en stor gryta, socker och rena glasburkar!! =)
    Jag håller tummarna för att pricktestet går bra. Själv ska jag snart ta kväll, det har varit en tuff dag på jobbet! Ha det gott. Kram

    SvaraRadera