Tänkvärt

You never know how strong you are until strong is the only option

torsdag 1 januari 2015

Ett nytt år har börjat och vi lämnar det gamla bakom oss...men inte helt omärkta av allt som hänt!
Under de sista veckorna hände lite för många tråkigheter för att jag idag ska vara helt till freds i sinnet. Två dödsfall p.ga cancer, vänner som väljer att bryta med varann å så "föredettahus-tjafs" som pricken över i ända in på nyårsafton!
 
Men nu hoppas jag verkligen att årets början blir bättre än förra årets slut. Ser fram emot smått som ska födas den närmast tiden (inte jag....kollegor). Sen har jag fortfarande några dagars ledighet kvar innan terminen börjar igen, ska väl åka till min slöjdsal och städa lite någon dag samt bara göra sådant som jag gillar.
 
Julen blev sådär fin som jag vill ha den, snön föll vackert och det blev ljust och fint, nu har allt töat bort och det är mörkt och grått ute igen men det blir nog ändring på det snart skulle jag tro. Granen talade sitt tydliga språk när kulorna en efter en trillar av och barren lika så. nu står den u trädgården och inväntar att bli nersågad och fraktad till en mindre glamorös plats.
 
Nu vänner önskar jag er en god fortsättning på det nya året och här ges inga löften...bara sådana som jag kan hålla ;)
 
Ta hand om er och era nära och kära!
 
Puss och Kram
/Susanne
 























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar