Tänkvärt

You never know how strong you are until strong is the only option

torsdag 14 juni 2012

Det är ju helt otroligt egentligen...

...Det slog mig igår bara sådär, jag kan äta utan att det känns konstigt i halsen! Kan tyckas vara en självklarhet men jag kan inte sluta förundras att det inte känns något annorlunda efter operationen. Visst jag kan inte ligga plant för då blir det lite "bakslag", men det gör ju inte ont! Kan bara tacka för utmärkt kirurgisk vård. Speciellt när man vet hur de har gjort om i matstrupen och fått till det så bra.
Någon kanske tycker att jag är lite långsam i denna upptäckt, men det är sådan här reflektioner som bara kommer över mig ibland och då måste jag sätta ord på det. Det som inte känns helt ok ännu när jag äter är magen, den bråkar och värker om jag inte äter "korrekt". Men det är bara att fortsätta fokusera och lära sig mer om hur det funkar.

Idag vaknade jag med sådan yrsel att jag kan likna det vid en karusell, snurrar fortfarande och det är rätt irriterande. Kan det vara pga, flera veckors lock i öronen...eller är det kristaller som lossnar. Inte vet jag men det får gärna släppa snart!


Imorgon är det skolavslutning och det ser ut som det faktiskt blir en solig dag!

Puss och Kram

1 kommentar:

  1. Jag glädjs verkligen med dig och dina framsteg! Hoppas nu att karusellen slutar att snurra, för det är inget vidare att åka om man själv inte valt det. Då blir det väl examenstårta idag! Kram från mig som sitter här och ler för att du mår lite bättre...

    SvaraRadera