Tänkvärt

You never know how strong you are until strong is the only option

torsdag 13 december 2012

Lucia och lite till

Igår tjuvstartade förskolebarnen med Luciafirandet! Liksom tidigare år visar de upp sitt Luciatåg utomhus, så det är många söta små MichellinLucior, tärnor, pepparkaksgummor/gubbar och tomtar som sjunger för oss. Alla pälsar på sig så gott det går även de som tittar på såklart. Där efter bjuds det på glögg och pepparkakor som barnen bakat, det är så mysigt. I år kunde jag ju dessutom njutar av det lite mer då jag inte har några biverkningar av cellgifter :)
 
 
Idag har jag också beskådat ett Luciatåg och det vid 07.00, då var det äldsta dotterns tur att med sina kamrater i 9:an Lussa för oss föräldrar. Det blev en härlig start på dagen, det var riktigt fint vilket inte förvånar mig alls! Därefter åkte jag hem en sväng och bara tog det lugnt, spelade spel med Melina och fikade. Sedan tog Melina och jag oss en tur ner på stan för att handla julklappar och vi hittade ett par dock inte det jag hade tänkt men det var mysigt att strosa runt lite med Melina som för övrigt ville ha allt hon såg...hon fick välja en sak och då blev det ett set med bilar.
 
Amaryllis den vackraste av julblommor tycker jag, denna skönhet fick åtta klockor och det blir nog till att inskaffa en till då denna troligen inte står sig ända fram till jul. Kanske tar och byter färg också, en röd till julhelgen är ju fint.

Nu kommer snart alla barnen hem från skolan så nu ska jag väl avsluta bloggandet och förbereda ltie mat, för Cecilia ska ju iväg och träna vid 18.00 så hon behöver lite påfyllnad av energi. Och idag blir det torsk och potatis, vilket de faktiskt gillar.
 
Puss och Kram från ett vitt småland

1 kommentar:

  1. Vilken söt och fin liten Lucia. Idag har det varit isande kallt, det varmaste vi haft idag är -15 och nu kryper det neråt igen. Jag hade tänkt att jag skulle åkt skidor idag, men det blev inget med det, den som spar han har....
    Kram

    SvaraRadera