Tänkvärt

You never know how strong you are until strong is the only option

söndag 2 december 2012

Missuppfattning :)

Så då blev bilen såld iaf...det var endast en missuppfattning...en språklig sådan. I det tänker jag inte grotta ner mig mer utan nu går i vidare.
 
Advent är här och snön ligger så fint där ute, kallt som bara den blev det över en natt! Inga nyheter för någon av er antar jag.
 
Jag tänker tillbaka på hur jag hade det för ett år sedan, ofrånkomligt då kylan sticker i mina ögon precis som när jag fick cellgifter, eller inte så illa förståss men det svider i ögonen och jag nu har jag kroniska nervryckningar i ena ögat. Har bokat tid hos optikern nu för något har hänt med synen, den var ju inte helt bra innan men oj vad svårt det är att se på nära håll. Så på torsdag lär det bli ny styrka på glasögonen.
 
 
I övrigt har jag haft en trevlig helg, firats systerdottern som har fyllt 15 år och så har det varit handboll igen, både lördag och söndag fast jag tittade bara på söndagen. Var även kioskvärd och det är lite småtrevligt.
I veckan som kommer blir det julbord med jobbet, lite kluven till det men jag kan ju helt och hållet välja hur mycket (lite) jag vill äta och jag ska försöka att hålla min egen takt. Sen är det även träff med alla mina slöjdlärarkollegor, det årliga julkaffet men 7 sorters kakor :) och på fredag kan det bli en sväng på afterwork med lärarförbundet.
Så en vecka med många trevliga inslag att se fram emot
 
Puss och Kram
 
Susanne

1 kommentar:

  1. Det är det fina med julbord, man tar det man tycker bäst om, precis så mycket man önskar! Vi ska äta det på lördag. Jo, tack kylan har jag allt känt av och i natt har jag haft så ont i kroppen att jag inte vetat vart jag ska ta vägen -men nu förstår jag varför det är snön som håller på att komma. Jag brukar ju känna av det, men det här är nog rekord. Känns som om det kommer en halvmeter! Och då kan vi åka skidor! Kram

    SvaraRadera