Tänkvärt

You never know how strong you are until strong is the only option

torsdag 14 mars 2013

Så bra det gick

Sådär ja, då har jag utmanat kroppen lite till, har nu varit på skidsemester i härliga Säfsen! Trodde verkligen inte att jag skulle orka så många åk i backarna, men det gick ju toppenbra :). Började lite smått i knattebacken med Melina som stod på slalomskidor för första gången, bara det är ju en utmaning att ta sig an. Hon var jätteduktig och åkte i dagarna 2 och pausade endast för lite mat och fika. Hon följde med i sittliften upp till toppen och därifrån blev det förstås till att ploga sig ner, men i hög fart. Hon nöjde sig inte med lite lagom fart utan ropade hela tiden "fortare, fortare!". Sista åket hade hon lite svårt att stå på benen, var lite som spagetti i mellanåt, men vi skakade liv i benen och åkte ner från toppen. Dess värre skar min skida åt helt fel håll bara ett par meter från backen slut...och ja vi krachade rakt ner i backen, jag lyckades ändå parera så att hon inte gjorde sig illa mitt knä fick ta smällen. Det gick ändå väldigt bra, har bara något fler nyanser på huden.
 
Nu har vi bott hos mina föräldrar några dagar och där har jag inte lyckats så bra med nätkontakten, så därför blir det lite ketchupeffekt nu.
 
I går (onsdag) åkte jag till Eksjö lasarett och opererade bort min venport. Lokalbedövning och lite lugnande, för avslappnings skull, och extra värme under filten så var jag redo. Porten var inte lika redo eftersom den hade blivit ett med kroppen, så det var lite jäkligt att få ut den. Kirurgen fick öppna på två ställen så nu har jag sex stygn som ska tas bort om ca 10 dagar. Har rätt ont idag så panodil är ett måste för att göra arbetsdagen lättare.
 
Kommer uppdatera med några skidbilder inom kort.
 
Puss och Kram i kylan
 
Susanne

1 kommentar:

  1. Skönt för dig att vara av med venporten, även om den verkade vara lite kinkig. Stackars ditt lilla knä, men lite fler nyanser kan man ju stå ut med. Så duktig hon verkar vara på skidor - kanske vår nästa stora alpinstjärna?! Du ha det gott! Kram

    SvaraRadera