Tänkvärt

You never know how strong you are until strong is the only option

måndag 11 november 2013

Ingen kallelse än...

...Men den kommer väl. Har lite svårt att greppa att detta händer igen, men det blir väl så verkligt det kan bli när jag väl får mer information om vad som ska hända här näst. I helgen pausade jag i eländet och firade far min. Köpte ingen av alla dessa kommersiella presenter utan jag gjorde ett eget ihop kok vilket resulterade i ett bidrag till söndagens middag i far och mor. En bit parmesanost och till detta en rivjärn med uppsamlare (lämplig till osten då) och 1 kg spagetti!
Tja så kan en present från mig "se ut".
 
Jag kommer inte skriva om sjukdom hela tiden, men i helgen avled en mamma till en av Melinas kompisar, hon hade cancer och självklart ger det våra barn en oro att detta även ska drabba mig. Har förklarat så gott det går att den typ av cancer som jag har går att operera och det gjorde inte hennes. Men det är verkligen inte enkelt!!! För barn i Melinas ålder blir det väldigt lätt så att de helt och hållet förknippar sjukdom med död. Så jag har bestämt mig för att inte använda ordet sjukdom när det gäller mitt tillstånd, jag har något som är trasigt och det ska läkaren laga. Hoppas att Melina inte blir rädd för det...det ger sig, vi har inte berättat något om detta för henne än.
 
Denna bild kunde varit tagen idag, soligt och fint som det varit idag.
Men detta är faktiskt en från i vårs!
 
Puss och Kram
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar