Tänkvärt

You never know how strong you are until strong is the only option

lördag 9 november 2013

Tänk om man kunde styra tankarna på nätterna!!!

Fy vad jobbig natten var! Jag önskar så att natten kunde få vara en stund av bara lugn och ro och inga otäcka drömmar om sjukhus och annat. Nu har jag ju lyckats bli lite förkyld och har därmed nästäppa på natten. I natt sammanföll täppan med att jag drömde att en läkare injicerade ett medel inför röntgen, 30 sek efter injektionen känner jag hur luftrören täpper till, jag får andnöd och fullständig panik, fick verkligen ingen luft och började krampa i sängen (krampandet var på riktigt)! Jag vaknade i ryckningar och att Staffan försökte väcka mig, oj vad jag kippade efter andan! Ögonen var alldeles blanka och rödsprängda och det var inte helt enkelt att återgå till att sova. Hoppas verkligen att kommande natt blir lugnare, ska ha nässpray nära till hands!
 
Vill även här passa på att säga TUSEN TACK till alla som stöttar mig än en gång! Jag som är mitt i det hela kan ju göra något för att påverka min situation, ja med träning  men att stå bredvid är inte alltid enkelt. Ni är många som erbjuder hjälp på alla sätt och vis och jag lovar att säga till när det behövs. Men att ni finns vid min sida och i era tankar är hjälp nog! Jag uppskattar det så mycket!!!
 
Nu ska jag ta mig en kopp kaffe och nybakad kaka
(dock inte på bryggan i Sjösala...det hade ju varit extra skönt)
 


 
Puss och Kram
Susanne

1 kommentar:

  1. Men ush! ja nässpray är väldigt bra att ha nära till hands när man vill sova. Kaffe ska intas här också med äppelkaka, något gott kan man ju fira far i huset med;)
    Kramar

    SvaraRadera