Tänkvärt

You never know how strong you are until strong is the only option

fredag 1 november 2013

Vill bara skrika rakt ut!...men vad hjälper det?!...

...skriver av mig här istället!
 
Så var det då dags för gastroscopi. Hittills har jag alltid varit mer eller mindre sövd, men inte idag. Fick lite panik när jag insåg att jag var skulle vara vaken genom hela undersökningen! Men det gick faktiskt bra och läkaren kunde snabbt genomföra kontrollen. Så det känner jag mig nöjd med, nu känns det som skavsår i halsen men det går ju över. Vad som är mer oroväckande är det svar jag fick från röntgen, de har upptäckt fläckar på högra lungan...vad detta innebär vet jag inte utan ska nästa vecka träffa läkaren igen för genomgång av röntgenplåtarna och vidare utredning! Jag blev såklart livrädd och tankarna rusar runt som värsta orkanen i huvudet! Jag vet inte alls vad jag känner egentligen, är nog mest tom. Och eftersom jag inte vet vad det är så borde jag ju inte spekulerar, det kanske är helt ofarligt och då är det ju dumt att oroa sig i onödan...men säg det till hjärnspöket!!!
 
Det finns en bok som heter "Livet skriver kapitel" har inte läst den men skulle jag skriva en bok hade det mycket väl kunnat vara en passande titel!
 
Är rätt trött efter dagens information så det blir nog till att lägga sig om en stund.
 
 
God natt vänner, jag återkommer när jag vet mer...
 
Puss och Kram
/Susanne

2 kommentarer:

  1. Men lilla hjärtat, vi spekulerar inte... Jag håller både tummar och tår för att det inte är något farligt. Jag har sagt det innan och jag säger det igen, jag finns här och säg bara till om det är något jag kan göra! Kramar till er alla och såklart en extra till dig! Tillsammans är vi stark

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Monica, nej det kan ju faktiskt vara något ofarligt som t.ex ärrbildning så jag försöker hålla mig samlad till jag mer vad det rör sig om. KRAM

      Radera