Tänkvärt

You never know how strong you are until strong is the only option

onsdag 23 april 2014

Påsken kom och gick i stilla mak, trevlig grillkväll hos mina föräldrar på påskafton. Barnen letade påskägg och badade badtunna, jag satt i solen och njöt. På påskadagen åkte vi till Staffans mamma och morbror och där blev det traditionell påsklunch, och sen en lite mindre traditionell minijulafton i Sjösala, ja vi hade ju magsjuka i julas...och tydligen skulle vi fortstätta i samma spår efter påsken. På natten blev Astrid dålig och kräktes och dagen efter blev Svägerskan risig. Jag var tydligen mottaglig så igår (tisdag) blev jag plötsligt dålig och nu ligger jag här matt och orkeslös med huvudvärk pga för lite vätska i kroppen. Jag jobbar med att få upp balansen men det tar sin lilla tid.
Vad hände mer, jo min farmor fick bältros så hon mår inte heller speciellt bra, kan bli långdragen värk av det där har jag läst mig till.
Det märks väldigt tydligt hur påverkad Melina varit av att jag varit borta, hon trodde att hon aldrig mer skulle få gå in till mig igen nu när jag var sjuk. Å vi ville ju bara skona henne från att bli dålig!
 
Nåväl det verkar vara ganska snabbt övergående, är bara så orkeslös och det är jobbigt.
 
 
Och nej jag har inte fått något svar på senaste undersökningarna (förutom i drömmarna), men det borde väl komma snart. Nu ska jag kurera mig vidare och hoppas på att få njuta mer av morgondagen än vad som blev av idag.
 
Puss och Kram
/Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar