Tänkvärt

You never know how strong you are until strong is the only option

fredag 18 september 2015

Biopsi och fortsättningen

Då har man upplevt hur det är att göra en biopsi på levern. Det gör väl egentligen inte så ont då de bedövade väldigt bra, men det nyper till rätt obehagligt när läkaren tar provet och det gjorde han på 4 ställen. Men på det hela taget gick undersökningen bra. Det svårast för dem var att hitta ett kärl att sätta en droppnål till, men efter 3:dje försöket hittade sköterskan rätt.
Skulle ligga i säng i 4 timmar efter ingreppet det började bli jobbigast efter 2 timmar men det var bara å lyda order. Sen fick vi ett kort samtal med läkaren och det blir inte tal om operation utan det är cellgifter som ska utplåna metastaserna. Självklart undrar vi ju varför det är så, och svaret fick vi idag.
 
Cancern är obotlig och skulle de gå in och operera finns risken att det fullkomligt expolderar och det gör ju bara allt ännu värre. Min kropp klarar inte ett sådant ingrepp med allt vad den redan har gått igenom. Men jag kan svara bra på cellgifterna, det har jag gjort förut, så nu ska jag visa igen att det går för resultatet ska bli 3-0 till mig!
 
Nu blir det allt till å försöka sova lite och smälta all information som jag fått idag, det har gjort mig alldeles tom i kroppen och trött. Läkaren frågade mig vad som var jobbigast just nu, ja vad är jobbigast...ja det är väl alla hemska tankar om vad som kan ske, men jag motar bort dem så mycket jag bara kan och lever här och nu.
 
Puss och Kram
/Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar