Tänkvärt

You never know how strong you are until strong is the only option

onsdag 23 september 2015

Stockholmsresan

Då ska jag försöka uppdatera läget lite, har ännu svårare med synen nu så ha överseende med en del stavfel.
13.07 i måndags tog jag Melina och mamma tåget till Stockholm, rTyckte det var bra att vara ute i god tid så vi skulle slippa stressa. Tågresan gick jättebra, sen började det jobbiga...att förflytta sig för egen maskin var smärtsamt och tog tid. Vi bestämde oss snabbt för att ta taxi, Melina protesterade inte för hon ville gärna åka taxi. Det var skönt å komma bort från bruset på T-centralen, lite extra mycket folk då tåget var fyllt med flyktingar som skulle till Stockholm. Tänk så lång resa de gjort och många med små barn och på inte helt riskfria vägar. Vi hade iaf ett rum att checka in på det hade inte nog inte dom.

Natten var lång och jag fick inte så mycket sömn men vi skulle ju inte vara på ögonkliniken förrän kl 13 så det var ok. Min faster Gunnel kom på besök på kvällen, det var trevligt, vi tog en enkel fika på golvet i vårt rum. Så hur gick det då hos läkarn? Ja det var väl inga större överraskningar,,,det sitter en dottertumör i ögat och de vill att den ska strålas, då är det bra att cellgifterna påbörjas imorgon för de tar säkert hand om denna otäcking också. Som jag sa i början så ser jag sämre idag och så har det värkt en hel del i ögat, antar att det beror på undersökningen igår med blixtar och ljus av alla möjliga slag. Nä nu är jag alldeles trött, så jag skriver mer en annan dag.

Puss och Kram
/Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar