Tänkvärt

You never know how strong you are until strong is the only option

tisdag 12 april 2016

Kontroll och grödor

Aklejan är på gång och här har den fångat upp lite morgondagg...ser ut dom en liten diamant! 


Vädret är verkligen skiftande nu så så det är svårt att veta när grödorna tål att vara ute dygnet runt. Några av Tomatplantorna får nu bo på altanen dagtid, tyvärr glömde jag ta in dem här om kvällen och då var det kört för några späda plantor så det blev lite omsådd. Jag har sått lite broccoli och täckt lådan med kanalplast så jag hoppas den reder sig där i jorden. 

I torsdags var i Eksjö på röntgen och jag fick i mig i stort sett hela litern med kontrastvätska. Nu är det bara å vänta på resultatet! På fredag får jag besked, då träffar jag min läkare. 
Återkommer med mer info till helgen...håll tummarna för gott resultat!
Ha en skön vecka 

Puss och kram 
/ Susanne

1 kommentar:

  1. Riktigt så stora är inte mina aklejor ännu, men de som är på södersidan kanske sätter fart, verkar bli en lika fin dag idag! Mina kålplantor som jag satte ut verkar ha klarat sig bra, de är fortfarande ganska så men det är ju riktigt kallat om nätterna. Även löken har börjat att titta upp så smått. Igår täckte jag av alla bäddarna och vattnade. Sen tog jag in hälften av Dahliorna i garaget. Klart vi håller tummarna för bra besked. Nu mot jobbet. Ha en bra dag! Kram

    SvaraRadera