Tänkvärt

You never know how strong you are until strong is the only option

söndag 5 juni 2016

Vilken härlig vecka!

Veckan som gått har varit intensiv!

Startade måndagen med blodprovstagning inför tisdagens cellgifter, avslutade kvällen med skolgårdsfest på Melinas skola (vilken även är min arbetsplats, normalt sett). Det blev en solig och trevlig kväll. Proverna såg  bra ut så det blev behandling på tisdagen tyvärr börjar jag känna mer och mer att onkologen är en väldigt deprimerande plats att vara på. Kanske framförallt för att jag de senaste gångerna bara mött personer som liksom jag har obotlig cancer och det känns ju inte så upplyftande. Men så fort jag kommit hem igen så känns det bättre även att jag har cytostatikapumpen med mig som en del av min outfit under några dagar- Nåväl jag har vägrat låta den hindra mig i att delta och engagera mig i äldsta dotterns sista vecka som gymnasiestudent. På onsdagen valsade hon i väg över röda mattan med sin pojkvän och gick på den traditionella balen.
Kan inte se nog på bilderna från den dagen...så vackert! Ni kan säkert förstå min känsla.

När balen var till ända var det bara att lägga fokus på studentdagen, och allt som skulle ordnas med inför den. Så på torsdagen var det skönt att bli bortkopplad från pumpen! Vi valde att slå ihop "kalaset" med Carlos och hans familj och även denna dagen blev väldigt lyckad. Förmiddagen bjöd på sol och lagom varmt väder. 1 timme innan de skulle springa ut så drog åskan fram och en rejäl skur kom. Men lika fort som den var här var den borta. Så studenterna kunde springa ut i ett sådan enormt lyckorus utan att få en enda droppe regn på sig! 


Så här dagen efter kommer den totala tröttheten för oss alla! Men en trötthet som är svår att somna till, är liksom uppe i varv fast jag är trött. Men jag lyckades till slut somna en stund mitt på dagen och nu ikväll hoppas jag att jag kan sova gott igen. 

Nästa vecka är det Cecilias, Jonathan och Melinas tur att sluta skolan inför sommaren. Cecilia slutar ju nian och det är ju också en milstolpe i livet så då får vi väl festa till det lite igen. Och sen tar barnens kusin högskoleexamen så det blir ytterligare firande till helgen.

Nu önskar jag er en trevligt nationaldag och vecka.

Puss och Kram
/Susanne


2 kommentarer:

  1. Vacker som en prinsessa! Hörde att studentfesten var mycket trevlig och gott att äta! Ja ni har ju några dagar att vila på innan de nya festligheterna drar igång. Förstår om det är deprimerande på o. Men vi siktar framåt och lever här och nu! Ha det bäst och tack för senaste fikastunden - så kul att se dig pigg.Kram

    SvaraRadera
  2. Åh så vacker hon är Louize!
    Klart du ska göra en morsdagflagga av Melinas teckning bra ide!! Men ja då måste nog far också få sig en egen flagga också;)
    Kramar!

    SvaraRadera