Tänkvärt

You never know how strong you are until strong is the only option

tisdag 28 juni 2016

Energi

Igår träffade jag en vän från förr (vi sågs för ett par månader sedan också med våra familjer), båda dessa gånger har jag känt hur jag fylls av energi. Kan nog bero på att jag "reser" tillbaka till tiden innan cancern då livet var så mycket enklare. Vi har gemensam intressen som gör att vi har lätt för att umgås och detsamma gäller våra repektive. Har flera i min omgivning som ger mig energi så jag tankar depåerna med jämna mellanrum och ibland får man en extra skjuts, som igår. 

Efter dagens behandling tänker jag i handla en våg, jag går upp i vikt och tänkte jag ska följa det lite mer regelbundet på hemmaplan och inte bara på sjukhuset. Tänk att man blir glad av att gå upp i vikt! Kan också bli ett par inköp till trädgården får se vad jag orkar med. För en vecka sedan plockade jag in lite daggkåpa och fantastiskt vad den står sig bra i vasen, det var tack vare en kollega till mig som jag tog in dessa.


Midsommarhelgen var väldigt trevlig och vi spenderade den i Uddevalla hos goda vänner. Det blev bad i både jauccuzi och sjö (jag badade dock inte i sjön, det var bara 19 grader!). Under hela midsommaraftonen trodde vi att det skulle bli regn då himlen visade väldigt mörka moln men vi fick inte en enda droppe utan det var varmt och skönt hel dagen och kvällen.


Nu säger jag tack för denna gången, men titta gärna in om några dagar igen då har jag nog knåpat ihop nya rader

Puss och Kram 
/ Susanne 



1 kommentar:

  1. Ja, den här midsommaren går nog till historien ifråga om värme, har aldrig upplevt sådan värme den helgen innan. Idag och igår har det varit lite svalare vindar, men vad gör det när solen skiner! Det är bra att du tankar energi både för kropp och själ! Vi hörs! Kram

    SvaraRadera