Tänkvärt

You never know how strong you are until strong is the only option

onsdag 21 december 2011

Äntligen är cellgiftsbehandlingen över!!!

 I tisdags fick jag sista kuren med cellgift om än i minskad styrka och den femte kuren ställdes in. Nu är det 7 ggr kvar med strålning så jag vet vad jag gör i mellandagarna, inte springer jag på någon rea iaf . Så här ser själva strålningsenheten ut. Där ligger man i stort sett i fixerat läga på bänken som kan höjas upp, ner och till viss del föras åt sidan. Gröna strålar/linjer används som riktlinjer på kroppen för att ställa in rätt ställe för strålningen och förmodligen en hel del siffror som körs via datorer. Allt är färdig på några minuter och under den tiden lyssnar jag på musik och koncentrerar mig på att inte bry mig om att det kliar lite här och där... Men snar är detta också över!


Idag är det så vacker här i Ulvstorp, lagom mycket snö och lite vacker "solskensdimma" bara det gör att man mår lite bättre. Har tänkt att hälsa på kollegorna idag och säga god jul, men det får bli en kort stund då jag inte vill exponera mig för mycket för möjliga smittor, räcker med att barnen börjar blir förkylda.

Ha en underbar dag 
KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar