Tänkvärt

You never know how strong you are until strong is the only option

söndag 25 mars 2012

Som ett brev på posten...

...kommer första vårförkylningen! Det är Melina som står för den i år, snorig och lite feber men ändå full fart. Idag har det varit strålande sol men lite kyliga vindar, inte lätt för en liten dam att acceptera att det behövs jacka och mössa. Melina och jag skulle gå en promenad och inför den ville jag bara kolla så att hon visst vad som gällde. Jag började säga... "- Då sitter du stilla i vagnen" och hon fyllde i "inte bråka och skrika, det skiter vi i!" Ha ha, det blev en liten promenad utan bråk, men hon satt inte i vagnen hela vägen och gick halva och drog vagnen själv. Men så länge hon gillar att gå är det ju bra också.

Staffan bytte däck på en av bilarna, det hade vi glömt bort om inte vore för att grannen pratade om det igår. Men nu är det gjort, de brukar sitta som berg men i år gick det lättare.

Jag har börjat minska på smärtstillande (morfin), kan ju säga att det inte är helt problemfritt, inser att jag faktiskt inte bara kan avbryta det bara sådär. Men har iaf kommit en bra bit på vägen, morfin är lurigt!


Puss och Kram


1 kommentar: