Tänkvärt

You never know how strong you are until strong is the only option

söndag 29 december 2013

Operationen gick bra

Hejsan, skriver nu från sängen på US. Operationen gick bra med undantag att det läcker luft...Dränaget jobbar förfullt och det läckaget minskar sakta, men läkaren lämnar öppet för att det kan bli en till operation suck inte vad jag känner för precis.
Men blir det så är det bara att hänga med igen. Operationen förväntades ta ca 2 timmar men p.ga sammanväxtningar så tog den 5 timmar vilket förstås hann skapa oro där hemma. När jag vaknade var jag hyfsat smärtfri och det kändes ok, kan ju beror på smärtlindringen! Vilket jag fick känna på i lördagskväll då vi bytte ut morfinpreparatet till något annat då jag fick sådan klåda av den förstnämnda. Men det gick inte alls, kunde inte sitta inte ligga så jag tar hellre klådan än har ont! Så nu är jag tillbaks där vi startade och kan sov lugnt. Får ju såklart trappa ner på det preparatet vart eftersom, men kroppen måste ju hinna med också.
Igår tog jag en liten sväng i korridoren med min lilla rullator och idag åt jag faktiskt i matsalen så det går helt klart framåt, men då jag har så lågt blodtryck (85/53) så får jag ta det varligt blir ju lite yr av det. Men jag har lågt tryck i vanliga fall med så det är inget nytt.
 
Nu ska jag ta en paus
och slötitta på skidåkningen
 
Puss och Kram
Susanne
 

1 kommentar:

  1. Härligt och höra ifrån dig! Krya på dig nu!
    Puss och kram Lina

    SvaraRadera