Tänkvärt

You never know how strong you are until strong is the only option

tisdag 31 december 2013

Nyårsafton på ett annorlunda sätt

Att fira in nya året utan familjen och vännerna hör ju inte till vanligheterna för mig. Men i år blev det så...tror ju inte det är så många på avdelningen heller som är vakna vid tolvslaget, det blir jag som tar min lilla "fiskebåt" dvs, dränagemaskinen och tuffar runt i tysta korridorer innan jag somnar för natten (den låter som en lite fiskebåt därav illustrationen).
Men jag fick iaf träffa familjen en stund idag de kom upp och hälsade på, Melina visst att jag inte skulle följa med hem men det går inte att förbereda henne tillräckligt så självklart blev det tårar och protester. Jag höll tillbaka mina egna tårar tills de gått in i hissen...sen gick det inte längre. Men nu har jag sansat mig och jag hoppas Melina har gjort det samma, hon somnade säkert fort i bilen så glömmer hon snart det jobbiga.
 
Har även haft besök av gode vännen Maria Carlsson så det går ingen nöd på mig, önskar bara så innerligt att läckaget ger med sig.
 
Min nyårsmeny bestod av ungsbakad lax, potatis och kall sås. Efterätt: glass. Till sällskap hade jag tre tystlåtna herrar och vi skålade i mjölk, lättöl och lingondricka! 
Nu blir det lite slötittande på tv, fick en bingolott av Louize, jag har inte spelat bingolotto sen jag var 15 så då kan jag väl få slå till med en fin vinst idag, som jag självklart delar med dottern!
 
 
 Sålde huset i februari 2013 och där kunde njuta av alla möjliga blommor b.la denna vackra pion. Saknar livet på landet men samtidigt känns det skönt att barnen nu har lättare att ta sig till vänner utan att vara beroende av skjuts av mig eller Staffan. Och jag har verkligen inte orken att sköta ett så stort hus med de behov som det hade (renovering).

 
Ni som följer mig vet ju att jag gillar att fota, och i sommars blev det en hel del fågelbilder. Jag fastnade lite speciellt för denna lilla måsfågel som dagarna i ända låg och vaktade ett övergivet svanägg. En dag var ägget borta och jag är rätt säker på att det inte var pga. att det kläcktes.

 
 
Ja då återstår bara att önska er ett gott slut och ett
GOTT NYTT ÅR!
 
Puss och Kram
/Susanne
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar