Tänkvärt

You never know how strong you are until strong is the only option

söndag 25 maj 2014

Cecilias operation gick bra, det tog 2 ½ timma att genomföra! Men även att det gick så bra det kunde så är tiden här efter dess då tuffare. Hon är rejält svullen och har väldigt svårt att tugga, så det är mest flytande föda här. Tanken är att de ska sätta in del två imorgon, men det tror jag de kan glömma...hon kan ju knappt öppna munnen! Lider så med henne, nu måste det vända så hon får i sig lite ordentligt med mat. Som tur är verkar hon inte ha så ont, förutom när hon ska bita ihop.
 
Idag har jag plockat mer maskrosblommor och denna gången lite mer noggrant med så lite grönt som möjligt. Melina hjälpte till och så säger hon något som fick mig att le...
- "Mamma du är så bra på sånt här, med blommor och nässlor å göra saft å sånt"
Kul att veta att hon uppskattar det jag gör, och försöker lära henne genom att dra med henne i mina projekt.  
 
 
I övrigt har jag haft en lugn och skön (mors) dag, lite landet och lite stadsliv. Just det startade dagen med att gå å rösta så nu har jag gjort min röst lite hörd iaf.
 
Imorgon kl: 09.00 är det dags att träffa min läkare...är något nervös över vad har ska säga om mina senaste undersökningar! Återkommer förhoppningsvis med goda besked inom kort.
 
Puss och Kram
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar