Tänkvärt

You never know how strong you are until strong is the only option

torsdag 22 maj 2014

Så var det dags för...

...Cecilias operation. Idag blir det en dag på Ryhov, då Cecilias första steg till tandställning ska genomföras. Vet inte exakt vad de ska göra idag, då det förra mötet var lite förvirrande (jag var inte med på det). Men ett par tunna guldkedjor ska in och ev ett par tänder bort. Jag får väl uppdatera när det är gjort. Men ca 3 h har de sagt att det tar så nu ska vi förbereda med lite emlaplåster på händerna så de kan söva henne. Hon verkar lugn och samlad inför ingreppet och det känns såklart väldigt bra för mig, sen kommer hon säkert ha ont efteråt...fortsättning följer
 
Jag själv vet inte så mycket om mitt eget tillstånd, men på måndag nästa vecka ska jag träffa läkaren och då hoppas jag att han har goda nyheter att komma med. Har under ett par veckors tid uteslutit gluten och det verkar faktiskt som det är en bra åtgärd för min mage. Har inte allas den typ av magknip längre, ibland får jag ont men då har jag nog ätit för fort eller missat något innehåll på någon förpackning. Ska iaf ta upp detta med läkaren på måndag.
 
Strålande väder har vi och det är bara att njuta så länge det är här!
T.ex kan man göra något gott av maskrosblommorna, här nedan lite maskrossirap.
 
 
Som sagt fortsättning följer...
 
 
Puss och Kram
Susanne
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar