Tänkvärt

You never know how strong you are until strong is the only option

måndag 12 oktober 2015

Härlig helg

Hejsan igen,

Då ska vi se vad som hänt sedan senast. Cellgiftet verkar ge resultat!!! Synen är bättre och det mina vänner betyder så mycket för mitt välbefinnande, läget är ju illa nog ändå så synen vill jag få tillbaka så mycket det bara går. Louize var och hälsade på hos kusin Nathalie i Trollhättan och de hade köpte en fantastisk "målarbok" till mig så nu vill jag bara sätta igång ju! Men höger hand krånglar ju så nu får jag öva upp vänster så mycket det går!

 
Men det var ju faktiskt framförallt Melina som fick paket i helgen eftersom hon fyllde 6 år! Oj slog mig just att 6 år låter så mycket mer än 5 år. Hon är supernöjd med sin dag, paket, gäster, fika och lite mer fika. Det som hon är mindre nöjd med att man inte får bjuda på glass på skolan, så då blev det lite saknad efter förskolan en stund innan hon somnade.
 

 
Melina hade valt vilken tårta som hon ville bjuda på, men när vi skulle sätta oss så säger hon...jag tar en glass i stället för tårtan vill jag ha på mitt barnkalas. Ja jaså fick det bli men jag fixar allt en ny tårta till det kalaset för vad skulle jag annars bjuda gästerna på? Tror inte alla var sugna på piggelin :)
 
Jaha, för en stund sedan var hemsjukvården är och tog blodprover inför morgondagens behandling. Känns skittråkigt att nu när jag är på "topp", så ska jag sänkas igen men sen är jag halvvägs igenom denna behandling iaf. Denna typ av cellgift medför inte att man tappar håret, det är inte helt sant har jag upptäckt. Jag behöver inte ta många tag med hårborsten förrän den är rätt full. Men det är inte så att det ligger hår på kudden precis så då blir det nog bara lite extra som borstas bort.
 
Nä nu måste jag ta mig lite lunch, Melina hämtas idag av min syster så då får jag sällskap igen redan 13.40. Tyvärr är det så att Melina inte allas vill vara på fritids, vilket är märkligt då hon älskar att leka och var med sina kompisar. När hon är på plats på fritids så verkar hon ha jättekul, men något är det som inte faller henne smaken så där har vi att jobba med. Näväl, jag myser gärna med henne här hemma bara jag orkar, idag går det ju bra men blir tuffare om ett par dagar kan jag tro.
 
 
Puss och Kram
/Susanne
 
 

3 kommentarer:

  1. Grattis till fina Melina och stor kram till dig❤️❤️

    SvaraRadera
  2. Jag tror att tjejen bor i Frostklänningen! Men hon kanske har flera. Söt som socker och en Piggelin är ju aldrig fel! Lycka till imorgon och vad skönt att ögat är bättre. Kram kram

    SvaraRadera
  3. Hej Suzanne! Gratis till Melina även från oss ! Och till dig önskar jag och ska be för dig att vi träffas pigg som vanligt nästa sommar! För mig är du faktiskt otroligt tålmodig och riktig "strong"! Det beundrar jag mycket! Många varma tankar från Tyskland! Antje

    SvaraRadera