Tänkvärt

You never know how strong you are until strong is the only option

tisdag 15 november 2011


Idag biter sig frosten ordentligt fast i marken, minus - graderna är här.
Idag fyller Staffan år men det blev inte någon frukost på sängen...han gick ju upp före alla andra! Det får bli sång i eftermiddag istället. 
När vi åt frukost så tyckte Melina att det fattades något och hon pekade på bänken. Jag trodde hon var intresserad av en godispåse som stod där, men nej, hon påminde mig om att ta min medicin! Helt otroligt vad en 2-åring ändå snappar upp. Sen tyckte hon att jag skulle ha korv på mackan (har inte kunnat äta smörgås 1½ månad), men när hon väl fått ut den ur paketet så fick jag kanten och hon tog resten och gissa om hon tyckte det var roligt!

Mycket av det som jag går igenom bearbetas på nätterna, drömmer så mycket och konstigt! Och på sätt och vis känns väl allt det som händer som en jobbig dröm. Förra gången med cellgift så krånglade det lite med nålen som sitter i venporten, då ville jag bara resa mig och gå där ifrån! Men så inser man att det går ju inte jag måste gå igenom detta! Då gäller det att ta en djupt andetag och bita ihop. 

Eftermiddag...
Melina och jag har bakat idag och hon var första provsmakare :). Vi gjorde "mösatöver" en av mina favoriter.

 På lunchen var jag hem till Stolpen och utfodrade hästarna Poppe och Sigge de mumsade snabbt i sig av höet. Skönt med lite luft fast den var kall, hundarna (mammas) fick också en stund i hagen och lilla Smulan frös så hon skakade efter bara några minuter!


Ibland går dagarna snabbt, idag var en sådan dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar