Tänkvärt

You never know how strong you are until strong is the only option

onsdag 23 november 2011

Tuff dag för kroppen.

Gick idag upp klockan 05.50 för att sedan ta en lätt frukost. Lämna skolböcker till Louize som sov hos mormor och morfar med Cecilia och sedan lämna Melina på dagis. Klockan 08.00 var det läkarbesök på Ryhov för att kolla så att mina värden var ok så behandlingen kunde fortsätta. Det mesta såg bra ut och det som inte gjorde påverkar inte behandlingen. Det var helt fullt med patienter idag så apoteket hann knappt med alla kurer, så lite försenat påbörjades tillslut droppet vid 10-tiden. Där jag satt i min säng förundrades jag över att det är såå många som har cancer, och hur många olika typer av behandlingar som det finns. Han som satt brevid mig skulle få dropp i fem timmar! Klockan 12 var mitt klart och jag gick på lunch och inväntade strålningen som skulle genomföras 13.30. Idag tog det lite längre tid då de röntgade också för att vara helt säkra på att de strålar på rätt ställe, så kommer de göra även torsdag och fredag. Fick mer info om biverkningarna vilket inte är någon rolig läsning :( hoppas att det inte innebär mer näringsdropp på nätterna. Jobbigast nu är att jag inte kan dricka kallt då känns det som att dricka krossat glas...har inte gjort det men jag tror att det är en rätt bra beskrivning iaf.!

Nu ska jag spela Den försvunna diamanten med familjen 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar