Tänkvärt

You never know how strong you are until strong is the only option

söndag 19 februari 2012

Denna smärta, blir så trött på den

Natten bjöd inte på mycket sömn, hade fruktansvärt ont i ryggen och fick gå på toa minst en gång i timmen (har ej kateter längre). Får ju smärtlindring men den är inte alltid så effektiv. Så morgonen blev tung med både feber och spyor! Tack och lov vände det framåt förmiddagen med lite extra mediciner.
Duschade och tog en liten "promenad" som också hjälpte till. Promenaderna för mig innebär en vända i korridoren, men det går allt bättre och jag bhöver allt mindre hjälp från gång till gång.

Fick trevligt besök av min kusin Monika som bor här i Linköping, det får tiden att gå och ger bra sinnesstämning.

Nu börjar kvällsbestyren här på sjukhuset, jag har fått mer medicin och kvällssprutan i benet mot blodpropp är också utförd. Snacka om terapi för en som avskyr sprutor och allt vad som har med nålar i kroppen att göra, försöker se det som det lilla i det hela stora.

Staffan hade idag tagit med barnaskaran till badhuset i Sävsjö, det blev nog ett bra avslut på deras sportlov. Melina älskade vattenrutchkanan...igen...igen ...igen! :)
Å vad jag saknar dom!

Nu tar jag paus till i morgon eller när det nu blir

Puss och Kram

1 kommentar:

  1. Härligt att se att du skriver igen! Kan man komma och hälsa på närsomhelst, eller är det speciella tider som gäller?

    SvaraRadera