Tänkvärt

You never know how strong you are until strong is the only option

måndag 20 februari 2012

En intensiv dag

En natt med mer sömn :)
Skönt att känna sig lite mer utsövd i jämförelse med tidigare nätter iaf, och det behövdes för sedan var det full fart. 08.20 kördes jag ner till lungröntgen, allt såg fint ut. Sen fick jag besök av en vän här i Linköping, Jonas, trevligt med förmiddagsbesök. När han var här så dök kirurgen upp och meddelade att det var dags att dra ut dränagen...och jag kan bara säga Fy  ¤#/%* så ont det gjorde! Dränaget satt fastsytt i lungsäcken med ett stygn med tråd om löser upp sig själv efter en tid, och helt upplöst var det inte, hörde rikitgt hur det small till i kroppen och luften gick ur mig fullsändigt. Det var bara att börja kippa efter luft och komma tillbaks igen. Kirurgen tyckte dock att det gick bra...
Efter att han lämnat rummet började jag storgråta, det var som all smärta jag gått igenom bara välde fram det gick inte kontrollera det. När det värsta lagt sig var det dags att plocka bort lite "agraffer" (klammrar som hållt ihop snitten utifrån), det kändes inget speciellt när de försiktigt lyftes bort.
Somnade en stund efter detta och sen kom Jonas fru Maria på besök och hjälpte mig att packa ihop lite då jag eventuellt kommer flyttas till Eksjö i morgon, men det kan också bli på onsdag...det närmare sig iaf. 13.30 var det dags för ytterligare röntgen av lungorna samt ultraljud. Sen fick jag en lite paus innan aggrafferna på magen skulle plockas och alla omslag lades om. Pratade med en kirurgen om allt som hänt och det som komma skall, de ska försiktig börja med sondmat igen och nu gäller det att det inte läcker mer, skulle vara rikitgt tungt med fler bakslag nu när man ändå känner sig hyfsat pigg.

På hemmaplan har magsjuka dragit igång, Melina började kräkas i går vid 23-tiden och höll sen på under natten, feber under dagen så nu återstår att se om det smittar snabbt eller om det blir en!
 långdragen historia. Mamma har också drabbats och jag hoppas de snabbt återhämtar sig!

Puss och Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar