Tänkvärt

You never know how strong you are until strong is the only option

fredag 5 oktober 2012

För 1 år sedan...

..fick jag det jobbiga beskedet att jag hade cancer!
Jag har gått igenom otroligt mycket och det har varit ett slitsamt år för mig och mina nära. Men ett år har ändå förflutit och det har ju gått bra. Men trots det faktum att jag mår bra så är jag orolig för vad resultatet av nästa veckas röntgenundersökning blir. Ska den 11okt genomgå datortomografi, vilket innebär att jag först under 2 h ska få i mig 1 liter kontrastvätska (hur nu det ska gå), sedan blir det även kontrast in i ett blodkärl och i och med det röntgas bröstkorg och buk. Borde väl inte oroa mig, men hjärnspöken är svåra att slå bort :(
 
 
Denna dag fyller även Melina 3 år så det är ju ändå en dag att se fram emot, ska verkligen mysa med henne fram tills det är dags, och sedan fortsätta att mysa på kvällen.
 
Idag var vi ut till Ulvstorp för att hämta katterna och påbörja ett ärligt försök att vänja dem vid att bo i stan. Och jag är glatt överraskad över hur bra det har gått så här första dagen. Missan hittade sin plats i fönstret direkt där hon njuter av värmen från elementet. Tussan var lite orolig i början och jamade, men nu verkar hon finna en plats uppe hos Louize där det är lite svalare. 
 
 
Nu ska jag ta mina tankar och gå och lägga mig!
 
God natt
Puss och Kram
 
 
 
 

1 kommentar:

  1. Kul att katterna verkar trivas, de brukar ju vara ganska anpassningsbara- när de är med sina nära och kära! Hon har verkligen ett coolt personnummer den lilla fröken. Det kommer att gå bra för dig att få i dig vätskan (inte för jag vet hur den smakar)men om du tar en liten klunk i taget så kommer det att ordna sig, efter allt du gått igenom och fixat så - borde det här vara en spott i havet?? Jag håller tummar och tår för att röntgen går bra! Du njut av lördagen och den härliga höstluften! Kram på dig så ses vi snart!

    SvaraRadera