Tänkvärt

You never know how strong you are until strong is the only option

tisdag 30 oktober 2012

Nu så har jag varit två dagar i Linköping :).
Som vanligt var schemat späckat...men då vi missat att ridlägret som Louize skulle på började en dag senare än vad vi tänkt så blev det lite lugnare. Hennes planering föll dock eftersom hon tänkt sig en halloweenfest på fredag...nu kommer hon hem på lördag istället. Ja ja det ordnar sig väl med det. Jag är tacksam att det blev förskjutet eftersom natten till idag blev en vakennatt. Kunde inte somna och när jag väl blev trött så började jag hosta (mellan 03.00-05.00). Melina hjälpte också till med hostandet så det var mycket spring efter vatten och mediciner. så äntligen slumrar man till fram på morgonen, 06.50 vaknar Melina och vill ha välling, suck jag som sov så gott! efter det var urdrucken somnade hon inte om plus att hennes kompis Olivia också hade vaknat. Jag fick tack och lov sova vidare eftersom Olivias mamma gick upp och gjorde frukost. Vaknade senare  med ett ryck och då var klockan 10!
 
Men jag hade trevliga dagar och barnen har lekt så mycket och jag fick smaka på årets glögg, den var faktiskt helt ok, ska nog införskaffa en sådan själv.

Ett flyg dundrade förbi...vilket Melina tyckte var otäckt, och visst låter de enormt mycket! Men Olivia är van hon satt lungt på gungan och sa "Melina, det är bara ett flygplan" och sen fortsatte de leken :)
 
Träffade även en nyvunnen vän som har gått igenom precis samma resa som jag, fast han "ligger" ett år före mig i tid sett. Det är verkligen bra att ha någon med samma erfarenhet att prata med. Och senare i veckan ska jag träffa en till, det blir toppen. 
 
 
På lördag åker jag uppåt igen för att hämta hem dottern, men först ett par dagar i Ulvstorp det ska bli så skönt.
 
Puss och Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar