Tänkvärt

You never know how strong you are until strong is the only option

lördag 18 maj 2013

Kära läsar...ni som är kvar ;)

Har inte varit så flitig med skrivandet senaste tiden så jag är så glad för att nni är en trogen skara som tittar in på min blogg då och då.

Idag har jag tänkt att vara flitig med kameran, hoppas på att få en bild på den 8 svanägg som en av svanarna så troget vaktar, Få se om jag lyckas med det projektet. Av de två timmar som gått sedan jag gick upp har jag hunnit med en hel del tycker jag, förutom frukost...

  • två maskiner tvätt
  • gått till affären och handlat samt planerat upp dagens middag. Melina och Jonathan följde med, det var ju (och är fortfarande) sånt toppenväder.
  • Städat kylskåpet
  • Druckit kaffe
...och nu lite kort bloggande.

Ibland känner jag mig som en robot som går från det ena stället till det andra och bara gör saker för att det måste bli av. Jag är inte den mest ordningssamma människan i världen men jag gillar verkligen när det är välstädat och ordning i hemmet en ekvation som inte alltid går ihop. Turligt nog har jag en man som är mer ordningsam än vad jag är...(hm, vilket också kan ge upphov till viss irritation från båda håll förståss).
Nåväl, som jag säkert har sagt tidigare så ser jag annorlunda på livet idag och har en annan prioriteringsordning om vad som är viktigt...och i det ingår inte att lägga vikt på en del saker som jag inte riktigt kan sätta ord på, det handlar nog mest om känslor tror jag. Oj, det där lät flummigt och smått förvirrat men ni får själva fundera på vad ni tycker är viktigt här i livet vad som inte  förtjänar att lägga massa onödig negativ energi på. Ja men där har jag det ju, onödig negativ energi!

 
 
Ibland känner man sig alldeles instäng i en bubbla, men så sakteliga tar man sig ur den, liksom en droppe som sakta smälter och blir till en pöl som dunstar och åter blir till en del av den fria luften!
 
Ha en bra dag!
 
Puss och Kram
Susanne

1 kommentar:

  1. Flitig som en myra! Varmt och soligt idag med, men det går mörka moln i kanten. Men det blir ingen åska på denna sidan sjön före midsommar... det har jag fått höra av en gammal bonde och det tror jag stenhårt på. (Fy, ve och fasa för åska)Har varit i handelsträdgården idag och köpt sommarblommor, men de hade inte riktigt allt jag ville ha så det blir till att åka till ett ställe till. Kram

    SvaraRadera