Tänkvärt

You never know how strong you are until strong is the only option

onsdag 19 februari 2014

Hemma!!!

Senaste åtgärden lyckades! Nu är det tätt och i lördagskväll tog jag chansen och åkte med min mor hem (hon hade tävlat agility i Linköping). Men det var inte utan smärta jag åkte hem, nu pågår en kamp med ryggont och en högerarm som inte vill som jag. Inser verkligen hur mycket hjälp jag haft av ryggbedövningen...de första dagarna var hemska med värk, abstinens och spyor. Trodde ett tag att jag skulle bli kvar över helgen iaf. Men sen vände det på natten när jag pratade med en sköterska om att det måste vara av abstinensen som jag spydde. Hon kontaktade en läkare och strax fick jag ett läkemedel mot detta och jag fick som i 4 h, wow vad skönt det var!
 
Hur var det då att få bort alla slangar? Jag var verkligen beredd på att det skulle göra fruktansvärt ont att ta bort dränaget, men det gick superbra och jag grät nog bara av glädjen att det var borta men också av osäkerheten om det verkligen skulle vara bra. Dagen efter var det dags för ryggbedövningen, också något som jag trodde skulle kännas väldigt obehagligt. Men det gick verkligen över alla förväntan, puh.
 
Ja, och nu sitter jag här hemma hos min älskade familj, när jag varit hemma en stund frågade Melina Staffan -"Ska mamma sova här i natt?"
Det har varit mycket att hantera för oss alla, och det är inte slut än med tanke på att jag ska till röntgen i Eksjö också. Men först måste jag läka ut lite mer värk.
 
Men nu lämnar jag alla stick i armarna för denna gången och försöker blicka framåt!
 
 Vänner
Tack för ert stöd!!!
 
Puss och Kram
/Susanne

1 kommentar:

  1. Hej hopp! Bra att du får vila ut hemma hos nära och kära! Jag tror att det är bästa medicinen. Glöm inte att vara ihärdig med armgymnastiken =) Idag får du välja fredagsmys själv. Kram kram

    SvaraRadera