Tänkvärt

You never know how strong you are until strong is the only option

måndag 3 februari 2014

Läkning pågår

Så då har det gått några dagar sen senaste ingreppet. Operationen gick bra och tog inte jättelång tid, ca 4 h. Muskeln är flyttad och ja det känns! Men jag tycker nog ändå att det går över förväntan, vissa lägen gör hemskt ont men jag trodde nog det skulle vara en konstant värk. I dagsläget läcker det fortfarande lite luft men nu måste muskeln få lite tid på sig att etablera sig i den "nya" miljön och det går framåt får man nog säga. Men jag tar fortfarande en dag i taget och tar inget förgivet...bara hoppas!
 
När man sitter här en längre tid så träffar man ju väldigt många människor, och nu avser jag då framförallt andra patienter. Så många öden den finns och så många intressanta liv. Jag sitter tyst och bara lyssnar på de äldre som berättar vad de varit med om, det är så kul och det lyser om dem när de berättar om sina liv, ja kanske inte alla men just de jag har pratat med iaf.
Att jag har mycket kvar att uppleva har jag aldrig tvivlat på men jag ser det kanske med en annan insikt och glädje nu.
 
En vän från Ulvstorpstiden har dykt upp här på avdelningen, tyvärr inte som besökare utan som patient, han ska opereras imorgon så nu blir det ytterligare en att hålla tummarna för. Imorgon kommer han sova en del men på onsdag är han säkert på benen igen, han är en riktig kämpe som inte sitter still i onödan.
 
 
Ute verkar det vara en härlig dag, det droppar från taken och jag börjar längta efter våren, skulle vara skönt med en solig värmande vårdag i skogen.
 
Nu ska jag hämta mig lite kaffe!
 
Ha en trevlig dag vänner
 
Puss och Kram
/Susanne
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar