Tänkvärt

You never know how strong you are until strong is the only option

torsdag 26 januari 2012

6 februari...

...är det dags för operation! Har sagt det tidigare men nu känns det verkligen som tiden går fort. På tisdag ska jag upp till Linköping för att "skrivas in" och prata med en mängd olika peroner: kirurg, dietist, kurator, sjukgymnast...och vilka det nu var! Sen åker jag hem igen och åter till Linköping den 5 februari, där emellan har jag tänkt fira min födelsedag :). Ser fram emot att bli av med tumören eller det som är kvar av den och det sjuka området, men ärligt talat så är jag inte alls bekväm med att gå igenom denna operationen. Vet att jag sover mig igenom det hela men operationen kommer ta hela dagen att genomföra (vad "hela" dagen innebär får jag veta på tisadag antar jag), och jag kommer inte träffa anhöriga förrän på tisdag som tidigast och det känns tungt. Efter några dagar kommer jag troligtvis förflyttas till Eksjö och det är ju bra, blir ju enklare för familjen att komma och hälsa på och såklart är alla som vill välkomna att titta in, så kul är det ju inte att ligga på sjukhus! Men får väl ta en dag i taget och se vad jag orkar med.
Det ser ut som det blir ett ingrepp som är riktigt tufft för kroppen, du som inte vill veta några detaljer kan sluta läsa nu,... detta innebär att de öppnar både buk och bröstkorg alltså två snitt som ett bakvänt L. Men det blir det också mer information om på tisdag. Jag försöker vara rationell i tankarna men det är inte lätt, speciellt som man går själv hemma med tankarna. Tur att alla är hemma i morgon och i helgen. Ja inte Louize då för hon åker till Sthlm i morgon med konfirmationsgruppen.

Nåväl nu soffläge..

Puss och Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar