Tänkvärt

You never know how strong you are until strong is the only option

måndag 6 augusti 2012

Sommarens smaker

Mmm körsbären är klara och barnen låter sig väl smaka. Jag nöjer mig med att plocka från träden medans barnen är flitiga och plockar i skålar.




Parprikan och tomaterna håller som bäst på att växa till sig och nu har de även fått ett litet drivhus att frodas i. Får tacka kusin Monica som gjorde detta toppeninköp åt mig!



I går köpte jag en ny trimmer så nu ska det bli lite mer ordning med kanterna, den är batteridriven så den är inte tung vilket gör att jag lättare kan hjälpa till, den förra gick sönder och var dessutom för tung för mig nu. Började klippa gräset på fm och det var verkligen en kamp mot regnets ankomst...regnet vann! Men men det kommer ju fler dagar :)

Puss och kram

1 kommentar:

  1. Vad bra att du är nöjd med växthuset. Mina paprikor blir det nog inget med, det känns som om de fått lite väl mycket regn, men nu kommer det gurkor! Jag ska ut och ta lite ogräs på framsidan innan regnet kommer i eftermiddag. Kram

    SvaraRadera