Tänkvärt

You never know how strong you are until strong is the only option

torsdag 30 augusti 2012

Höstens läckerheter

 
Här om dagen lyste solen härligt på morgonen och jag bestämde mig för att nyttja dagen på ett av mina favorit sätt...strosa i skogen! Min trogna följeslagare Melina följde med så klart och vi plockade lingon, så snart ska det göras lingonsylt. Men jag måste ut en vända till och plocka mer, Melina tröttnar ju att vara på ett och samma ställe för länge, det måste hända nya saker hela tiden så det blev bara en ½ liter.
Äpplena dignar från träden så en och annan äppelpaj blir det framöver, men det är sena äpplen så ingen brådska med det.
 
 

 
Vi har i dagarna tagit ett beslut som ska underlätta dagarna för hela familjen, dvs med det praktiska. Vi har skaffat en lägenhet i stan! Det ska vi nyttja under arbetsdagarna för att sedan vara här på landet under ledighet... Jag har nog insett att jag, efter allt som jag gått igenom med cancern, har begränsningar för vad jag orkar och klarar av. Så här blir det mindre stressigt och jag kan fortsätta min rehabilitering i vettig takt, har tendens att skena iväg och det känns i kropp och själ.
Sen måste ju erkännas att det känns väldigt konstigt, jag vill ju helst av allt bara bo på landet som vi gör, men detta blir nog bra nu får vi ju både och. Barnen kan gå till skola och kompisar, jag har två minuter till jobbet och Staffan cyklar ner till stationen. 

1 kommentar:

  1. Ett klokt beslut - det måste ju funka i praktiken också! Och som tur är har ni ju inte långt till landet när suget sätter in! Kram

    SvaraRadera