Tänkvärt

You never know how strong you are until strong is the only option

torsdag 24 maj 2012

Man går aldrig helt säker

Här fortsätter sjukstugan, igår fick Louize penicillin mot öroninflammation och idag åkte jag in med Jonathan som haft halsont i en vecka. Han fick ta halsprov och snabbsänka men det visade sig vara ett virus. Louize däremot som var med fick ytterligare medicin mot inflammation i ögat. Men i morgon blir det skola för samtliga. I övrigt har jag inte gjort speciellt mycket idag, varit trött och håglös. Hoppas på lite mer inspiration i morgon.

Melina fortsätter sitt trotsiga humör och somnade arg som ett bi! Hon lär nog vakna snart då hon inte hann dricka sin vällig, detta eftersom hon väldigt plötsligt sov. 

Fick tråkiga besked idag om en bekant som tidigare haft bröstcancer och klarat sig igenom detta. Men nu har hon drabbats igen men i en annan form. Det fick mig att känna sådan ångest, jag vill verkligen inte gå igenom detta igen! Men det känns ju som att det ska dyka upp när som helst igen, även att jag vet att de har fått bort allting (men det hade de på henne också). Kommer nog alltid känna mig förföljd av de tankarna...Tungt!

Nåväl bäst att  fortsätta ta en dag i taget och leva i nuet!


Puss och Kram


2 kommentarer:

  1. Ser att du varit i skogen och hittat svamp!!! Ja, en dag i taget och se till att njuta av varje sekund - det är nog så man ska leva.(Lättare sagt än gjort i dagens samhälle, men man får försöka)Massor av kramar!

    SvaraRadera
  2. Monica är klok, njuta av det som är bäst nu:) Åsså har ju Harry kommit!!

    SvaraRadera