Tänkvärt

You never know how strong you are until strong is the only option

tisdag 1 maj 2012

Äntligen kan jag plocka in lite vackert från trädgården igen, tulpanerna blommar så fint i trädgården och de står sig jättebra inne också. Det är så härligt med en bukett på bordet! Nu har vi förunnats med några fina dagar, men det tycks bli kallare till helgen och det är väl typiskt när det är konfirmation. Men men, vi ska ju ändå vara inomhus då.
 
Jag har återigen blivit förkyld och jag hoppas innerligt att det inte blir inflammation i bihålorna igen, jag använder mitt cortionsonspray så kanske klarar det sig denna gången...vi får väl se. Mitt humör påverkas onekligen av att ha dåligt imunförsvar det är tungt att hela tiden gå och vara risig på något sätt, är det inte magknip, så är jag förkyld och så värker det i bröstkorgen. Råkade ju dundra in i en kundvagn för några dagar sedan, och det känns som att revbenen fick sig en rejäl smäll, ni kan tro att det gör ont att nysa!!!


Melina hade kul i badrummet här omdagen. När jag sa att hon inte skulle svämma över handfatet med skum fick jag till svar "Men mamma det är härligt!" Och det har hon ju rätt i, skum är härligt :)

Mina tomatplantor har börjat få lite frisk luft i denna underbara balja som jag fick från min farmor, den blir fin att ha på verandan tillsammans med en pall (den ska bli vit) som kommer från min farfars verkstad.


Nu ska jag njuta av dagen
Puss och Kram

1 kommentar:

  1. Visst är det härligt med skum! Tänk sedan kan hon stå ute & labba i det lilla handfatet! Sand och vatten det bästa man kan leka med då man är liten. Och vem har inte stått och skummat över handfat - det hör liksom småbarnsåren till! Jobbigt när inte imunförsvaret är på topp, hoppas att du återhämtar dig snabbt den här gången. Kram

    SvaraRadera