Tänkvärt

You never know how strong you are until strong is the only option

tisdag 22 maj 2012

Undrar hur länge jag ska dras med magknip efter jag ätit, får det inte varje gång men så fort jag äter lite för fort drar det igång men det går absolut åt rätt håll det är ju inte så jag vrider mig av smärta. Ja ja jag vet att detta kan ta tid! Idag sista penicillinet efter lunginflammationen nu hoppas jag på att slippa fler infektioner. Melina tycker också mina sjukhusvistelser får vara över, hon var så ledsen när jag lämnade henne på förskolan idag. Sen när jag hämtade henne bråkade hon med mig från det att vi kommit utanför grinden tills vi kom hem...och lite till.  Men nu har hon varvat ner och tittar på Pippi på rymmen och äter päron.

Jag har faktiskt tagit mig för att klippa lite gräs, några sträckor i taget och sen paus, skönt att känna att jag orkar mer nu än för några veckor sedan.

Cecilia har idag varit på skolresa till Vadstena, tänk vissa resemål tycks aldrig förändras, var  ju själv där när jag gick i femman. Hon trodde att det skulle bli tråkigt, men de hade haft kul och Omberg var tydligen bäst. Louize skulle cyklat idag med skolan (Norråsaklassikern), men vaknade återigen med feber och värk i öra och hals. Hon var inte speciellt nöjd med det för det var ju den sista grenen och hon har genomfört alla andra (simning, skidåkning och löpning). Men hälsan går faktiskt före!

Nåväl, tack för idag

Puss och Kram


1 kommentar:

  1. Hallå hallå! Skönt att penicillindosen är över nu, det är bra att du tar pauser i trädgårdsarbetet det är tungt att klippa gräs. Så var rädd om hjärtat! (Vill du veta mer så prata med E) Det är nog inte bara sjukhusvistelse som Melina protesterar på, kan ju var lite vanlig test och trots också. Men det är jobbigt att lämna barn som inte är nöjda över situationen. Du ha det gott och sitt under de blommande träden och njut! kram :)

    SvaraRadera