Tänkvärt

You never know how strong you are until strong is the only option

tisdag 24 april 2012

Skogen vaknar...

...och jag med den!
Följ med mig och se vad som sker mitt framför oss fast vi inte alltid tänker på det (får ju passa på innan regnet sveper in igen).

Den lilla lilla skogssnigeln tog sig sakta fram över traktorstigen, det gick inte snabbt
men varför stressa när man inte behöver!

Spindeln såg jag inte till men jag var ändå mest intresserad av dess nät,
lite suddig skärpa men vilket mästerverk det är ändå, ja nätet då.

Hallonsnåren börjar ta fart och börjar redan rivas på benen, men visst har
de härliga små blad. Ska bli gott när bären börjar mogna!

Träd och buskar brister ut i blom

Skulle behövt en ljudfil, fåglarna var på riktigt sånghumör,
så härligt att bara slå sig ner på en stubbe och lyssna!

Det enda som överröstar fågelsången var bruset ifrån dammens fall, och där är det överfullt
så det rann över på sidorna också.

Än finns det många tussilago, och de tycks trivas extra bra vid översvämmade
traktorstigar.

Sådär såg min promenad ut och jag hade säkert stannat längre om det inte vore för att det började bli svalare och jag misstänkte att regn var på ingång, för det var jag inte klädd för!

Puss och Kram

3 kommentarer:

  1. Du gör mig så glad, Susanne:))

    SvaraRadera
  2. Spången leder till Säveda.
    Gå försiktigt för den är inte att lita på.

    SvaraRadera
  3. Så bra att jag kan sprida lite glädje :)

    Säveda alltså, ska gå försiktigt den dagen jag tar mig för denna promenad, tack för tipset fixaren!

    SvaraRadera