Tänkvärt

You never know how strong you are until strong is the only option

fredag 13 april 2012

Tycker att det räcker nu...

Har idag varit på återbesök hos kirurgen i Eksjö. Trodde ju att det skulle bli ett vanligt rutinbesök och lite snabb koll av ev. bihålsinflammation. Kom dit 10.40 med gott om tid för att skjutsa Cecilia o hennes kompis till bussen för avfärd mot Alingsås och handbollscup13.30, Det sprack rejält! Det blev en väldigt kort genomgång av vad som hänt sedan jag kom hem från avdelningen. Sen hamnade allt fokus på min förkylning, läkaren kallade in sköterska för massa provtagningar sen skickades jag direkt till lungröntgen och som det heter datortomografi av bihålorna! Resultat inflammation i alla bihålor, men lungorna såg bra ut. Så fick Staffan åka till Nässjö och hämta tjejerna, jag blev kvar i Eksjö för ev spolning av bihålor...tack och lov slapp jag det tills vidare, blir det inte bättre till på tisdag kommer jag inte undan :(
Jag gick inte tomhänt hem, som vanligt när jag lämnar ett apotek nu mer så känns det som jag kommer ut med halva sortimentet! Penicillin, cortisiontabletter, kortisonnässprey och smörjande nässprey.

Tycker faktisk att jag kan få vara lite mer frisk än så här!
Men men den tiden kommer väl någon annan dag

Nu hoppas jag att Cecilia får en kanonrolig helg i Alingsås, hade varit kul att vara där och heja på laget.
Hon såg verkligen fram emot denna resan, hon börjar bli så stor!
Fort går det med barnen


Puss och Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar