Tänkvärt

You never know how strong you are until strong is the only option

onsdag 22 januari 2014

Nä nu pratar vi om något helt annat!

Idag för 14 år sedan si sådär vid 13-tiden på dagen föddes en lite späd flicka som vi tyckte skulle heta Cecilia, Maria, Augusta. Hon var tveksam till att komma ut då hon stannade inne i min mage 10 dagar extra, om man nu ska räkna från beräknad tid. Hon var lite nerkyld och fick ligga under värmelampan en stund, och den bilden har jag framför mig än idag. Hon gjorde nog rätt som stannade lite extra inne i värmen eftersom hon inte var riktigt redo för världen. Annat är det idag, nu är det full fart och mycket som lockar här i världen. Grattis min älskade dotter på din 14:onde födelsedag!
 
Igår fick jag en present av min faster och hennes man, det var lite smått och gott, b.la en bok om medelhavets kök med så många goda (tror jag) recept. Så nu gav jag mig själv en utmaning...jag ska minsann prova att göra alla recept i denna bok. Ja med undantag från några soppor som inte riktigt är min grej, men ja jag får se. Det mesta jag sett i boken ser väldigt gott ut och passar toppen att tillreda i sommar på grillen. Nu kommer kanske inte hela familjen uppskatta mitt experiment men de får äta det de vill. Fick lite inspiration från en film jag såg för ett tag sedan, kommer inte ihåg vad den hette och jag såg inte slutet heller men det spelar ju ingen roll för jag gör det på mitt sätt. Och jag har en modernare kokbok än vad hon hade.
 
 
Sen blir det ju inte det samma som att äta maten i dess rätta miljö, men jag ska göra mitt bästa för att få till smakerna!
 
 
Ja, så detta startar så snart jag lämnat Linköpings US och fått komma hem igen.
En liten notering om dagen måste jag kanske ändå drista mig till. Luftspalten är mindre och det verkar gå lite framåt, men nya kontroller imorgon...that´s it.
 
Tack Karin och Lasse ni gav mig något kul att tänka på!
 
Puss och Kram
Susanne
 

1 kommentar:

  1. Kära söta rara Susanne.
    Tänk vad tiden rullat iväg. För oss känns det inte så avlägset sedan du var fjorton år. Minnet säger att Cecilia är en kopia av dig. En söt trevlig duktig tonåring !
    Vad trevligt om du kan pilla i dig lite av "godsakerna", samt planera lite egenhändigt god lagad mat .Hoppas att du får lite inspiration !
    Ha det bäst och snart är du hemma!
    Kramar från Lasse och Karin.

    SvaraRadera